Serdecznie zapraszamy na kameralne zajęcia do miejsca o wyjątkowym charakterze. W zacisznej, domowej atmosferze prowadzimy zajęcia usprawniające
i wspomagające nasze ciało, pomagamy pozbyć się uciążliwych bólów, wzmocnimy gorset mięśniowy aby odciążyć nadwyrężone kości i stawy, pomożemy znów poczuć się silnym
i energicznym ...


więcej
Rodzaje zajęć
velv_line

Zdrowy Kręgosłup

Joga

To staroindyjski system pracy z ciałem, oddechem, umysłem. Prowadzi do osiągnięcia harmonii i wewnętrznej równowagi. Kształtuje ciało, poprawia samopoczucie, stan zdrowia. Redukuje poziom stresu. Dla niektórych joga jest tylko fizycznym treningiem, dla innych sposobem na życie.
Każdy bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej może praktykować jogę. Jeśli stawiasz pierwsze kroki na macie zacznij praktykę od grupy początkującej.
Co zyskujemy praktykując jogę?

Joga początkująca

To zajęcia mające na celu przygotować ciało do głębszej praktyki jogi. Ćwiczenia są łatwe, ich celem jest obudzenie świadomości ciała, poprawa samopoczucia, korygowanie postawy ciała. To odkrywanie swoich cielesnych możliwości i ograniczeń.

Joga ogólna

Na tej lekcji wykonujemy asany o łatwym i średnim stopniu trudnościu, uczymy się bardziej skomplikowanych pozycji stojących, siadów, skłonów, pozycji równoważnych, odwróconych, i innych wymagających większej sprawności. Wydłużamy czas trwania w pozycjach. Kończymy dłuższym relaksem.jest harmonią ciała, duszy i umysłu.

Joga flow

Zajęcia charakteryzują się swobodą, naturalnością i radością z poruszania się. Budujemy płynne sekwencje asan w wolnym tempie, skupiamy swoją uwagę na oddechu, na odczuciach płynących z ciała i rozluźniamy zbyt napięte miejsca. Dzięki rozluźnianiu uwalniamy ciało i psychikę od stresu. To nie znaczy, że nie będzie dynamiki i wzmocnienia. Joga to równowaga i do tego będziemy dążyć w rytmie radości zapraszając ciało większych wyzwań.

Stabilizacja Centralna (core stability)

Odnosi się do aktywności mięśni głębokich tułowia otaczających kręgosłup. Dobra stabilizacja centralna to wydolny układ głębokich mięśni tułowia, w skład którego wchodzą:

Stabilizacja centralna stała się kluczowym zagadnieniem jeśli chodzi o bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz  stanowi profilaktykę pzeciwurazową. Zaburzenia na poziomie „centralnym” bardzo szybko przenoszą się na nasze nogi czy ręce, zakłócając prawidłowe wzorce ruchowe.Przyczynami utraty stabilizacji są między innymi urazy, brak równowagi mięśniowej, bóle, jednostronne obciążenia sportowe, ograniczenia ruchomości stawów.
Włączenie do treningu ćwiczeń stabilizacyjnych nie tylko zmniejszy ryzyko kontuzji, ale także pozwoli na szybszy powrót do formy po wystąpieniu urazu.

Relaksacja w oddechu

"Każdy świadomy oddech służy Twemu wyzwoleniu. Każdy nieuświadomiony zatrzymuje Cię w więzieniu.”
Paramahansa Yogananda

Jakość, która może płynąć z regularnej praktyki oddechu, pozwala doświadczyć pełni życia poprzez umiejętność zakorzenienia się w rzeczywistości, bycie w "tu i teraz" oraz odnalezienie siebie w zabieganym świecie. To piękna praktyka, w której doświadczysz również stanu głębokiego relaksu i poczucia wewnętrznej harmonii. Z każdym świadomym oddechem będziemy uwalniać napięcie i stres mijającego dnia i pozwalać, by wraz z przepływem oddechu płynęła w nas radość życia, łagodnie, swobodnie, nieprzerwanie.

Poprzez praktykę świadomego oddechu możemy:

Oddech i relaks z dźwiękiem mis i gongów

To, że oddychamy, świadczy o tym, że żyjemy. Oddech jest podstawową czynnością, jest synonimem życia, ponieważ układ oddechowy podtrzymuje WSZYSTKIE życiowe funkcje organizmu. Nauka oddychania pozwala podnieść wydajność oddychania przy jednoczesnej redukcji związanego z tym wysiłku, zwiększyć poziom dotlenienia organizmu (każdej komórki, narządu ciała), wzmocnić poczucie panowania nad własnym ciałem i umysłem co ma ogromny wpływ na nasze życie
Naukowcy potwierdzają, że prawidłowe oddychanie jest zasadniczym elementem zdrowia fizycznego i psychicznego.
Dzięki regularnym ćwiczeniom oddechowym usprawniamy nasze narzędzie mocy, czyli oddech, który ma nieograniczony wpływ na każdą sferę naszego życia:

Ucząc się efektywnego oddechu, możemy wydatnie poprawić jakość własnego życia :)

Dźwięk

W kulturach wschodu terapię dźwiękiem stosuje się już ponad 3 tysiące lat. Wg starożytnych nauk misy i gongi wibrują dźwiękiem uważanym za pierwotny dźwięk, który wprowadza ciało w stan głębokiego relaksu m.in. poprzez zmianę fal mózgowych na częstotliwość Alfa. Jest to pasmo aktywności elektrycznej mózgu sprzyjające nie tylko odprężeniu, ale też odkrywaniu pokładów witalności i kreatywności w nas samych.
Dźwięki mis i gongów przeszywają całe ciało, co jest często fizycznie odczuwalne przez uczestników relaksu. Masaż taki regeneruje komórki, wspomaga połączenia w mózgu, powoduje że po takiej kąpieli w dźwiękach czujemy się jak po kilku godzinnym śnie, jesteśmy neutralni co wpływa wspaniale na przepływ energii w ciele, zwiększa energię życiową.
Wzajemne oddziaływanie na siebie oddychania, umysłu i dźwięku stwarza niesamowitą możliwość kształtowania własnego stanu emocjonalnego, fizycznego i duchowego.